Van Tindari naar Portorosa

23 september 2023 - Tonnarella, Italië

De nacht van vrijdag op zaterdag was wat onrustig, met hevige windvlagen. Gelukkig hield het anker prima. Als we opstaan zien we dat er roet ligt op de boot (van de bosbranden in de bergen). Eerst schoonmaken en dan lekker een duik in zee! Pieter zwemt met de duikbril naar 3 beelden onder water (we lazen hierover op Navily, ook onderstaande foto hebben we daarvandaan, wij hebben geen onderwatercamera).

Onderwater beeld

We vertrekken om 11:30 naar de jachthaven Portorosa (3 mijl zeilen) want er wordt vanaf het middaguur veel wind, regen en onweer voorspeld. Alleen op het fokje zeilen we er heen (we gaan 8 knopen). In de haven is het vrij rustig en nog droog. We krijgen een mooi plaatsje vlak voor de receptie en de haven biedt een welkomstdrankje aan (altijd leuk, maar de tarieven zijn hier niet mis dus je betaalt het uiteindelijk zelf…).

Welkomstdrankje
De grote jachthaven ligt in een vakantiepark (naar onze schatting ca 30 jaar oud), er liggen zo’n 60-80 huurboten. Aan onze steiger liggen 20 grote Dufours van een Tsjechische firma,Jachthaven PortorosaOnze  buren (die om 17 uur arriveren nadat de schoonmaakcrew de boot van binnen en buiten glanzend gepoetst heeft) spreken ook een Slavische taal. Tegen zessen gaat het hevig regenen en onweren. Wij zitten lekker droog buiten onder de buiskap en bimini met een glaasje Sardijnse rode wijn en pasta met gehaktballetjes!