Van Avlaki Beach naar Corfu stad

2 mei 2024 - Corfu, Griekenland

Op donderdag begint de dag met regen, dus we starten heel rustig op en lezen uitgebreid de kranten met ontbijt op bed. De boot spoelt lekker schoon! Als het opklaart gaan we 10 kilometer wandelen, over een mooie trail die ons over heuvels en langs fraaie villa’s, bospaden, strandjes en Kassiopi leidt.

Strand bij KassiopiWandelen op Corfu

We drinken koffie aan het haventje van Kassiopi.

Koffie in Kassiopi
Als we om 15:30 uur terug zijn eten we op het terras van Cavo Barbaro, het strandtentje aan onze baai. Eten bij Cavo Barbaro
Pieter bestelt een heerlijke spaghetti met zeevruchten. Pasta met zeevruchten
Brigitte neemt aubergines ‘volgens oma’s recept’: heerlijk! Oma’s recept: aubergines met feta
Na de siësta verandert de wind geleidelijk van richting, dat was niet voorspeld. We komen aan lager wal te liggen en  besluiten om 19 uur te vertrekken naar Corfu stad. In de ankerbaai daar liggen we met deze wind veel beter. Om 21 uur zijn we terug in Ormos Garitsas en laten we het anker zakken. We hebben nog redelijk goed zicht (de zon ging onder om 20:30 uur). Hier liggen we prima!