Van Portorosa naar Isola Vulcano

26 september 2023 - Vulcano, Italië

Zondag is Pieter jarig: we vieren het met een uitgebreide lunch in het havenrestaurantje tegenover de boot. We beginnen op het terras maar wijken vrij snel uit naar een tafeltje op de overdekte veranda want het begint te regenen en waaien. ‘s Middags klaart het op.

Goodwin in Portorosa

Op maandag wandelen we naar zee: wederom veel wolken.

Strand Tonnarella

Rond lunchtijd komen Rob en Carla Gruintjes aan boord, we zijn van plan met hen de Eolische eilanden te gaan verkennen in de komende tien dagen.  We gaan eerst naar de supermarkt aan de andere kant van de haven om voor een paar dagen in te slaan, zij hebben een bezorgservice (heel handig!). We zijn blij dat we met dit slechte weer in de haven liggen!

Dreigend onweer in de bergen

Op dinsdag varen we (grotendeels op de moter) naar Isola Vulcano (17 mijl), het dichtstbijzijnde Eolische eiland. We ankeren aan de zuidkant van dit vulkanische eiland in de baai bij Spiaggio Dell’Aspina. Rob verzorgt een heerlijke lunch en dan is het tijd voor een siësta. De mannen gaan met de rib naar de kant om te kijken of we kunnen gaan borrelen bij de strandtent maar die blijkt niet open te zijn.

Bij Vulcano
In de verte zien we de hele dag grote regenbuien langstrekken, gelukkig houden wij het droog. Als het avond wordt trekt het steeds meer open en gaat de wind liggen.

Avondlicht bij Spiaggio dell’Asino