Van ankerbaai naar Porto Vulcano

27 september 2023 - Vulcano, Italië

Op woensdag 27 september varen we van onze ankerbaai naar Porto Vulcano (3 mijl) waar we aanleggen bij Marina di Vulcanello.

Goodwin in Marina di Vulcanello
Als we daar aankomen om 11:30 uur zijn we de enige zeilboot aan de steiger (aan het eind van de dag ligt de steiger vol). Er staat behoorlijk wat swell in de haven door de ferries die af en aan varen.Carla en BrigitteDe bijzonder aardige en servicegerichte havenmeester (spreekt prima Engels!) vertelt dat de swell in de loop van de dag zal afnemen en dat klopt. De voorzieningen zijn simpel maar schoon (zie foto van de buitendouche). Douches in de haven
De havenmeester brengt ons met zijn rib naar het plaatsje (bespaart ons 15 minuten lopen) want we willen een wandeling maken naar de vulkaankrater. Eenmaal in het dorpje blijkt dat het stoplicht voor de wandeling op rood staat…je mag de pittige bergwandeling eigenlijk alleen ‘s ochtends doen en niet midden op de dag. We besluiten dan maar een Mini Moke te huren voor een tochtje over het eiland(je).Mini Moke op Isola Vulcano
Onderweg zien we prachtige vergezichten, wijngaarden en een kerkje.

Zicht op de vulkaan

Kerkje onderweg
Het kerkje is niet heel oud maar wel mooi beschilderd en heeft een geweldige akoestiek (vooral als je een psalm in het Latijns zingt). We steken er kaarsjes op voor onze overleden ouders. Op de terugweg naar de haven neemt Carla nog een door de vulkaan verwarmd modderbad (zou heel goed zijn voor de huid). In de jachthaven komt een vissersbootje voorbij waarbij Rob verse vis koopt. Vis kopen
Rob bakt de garnalen en vis samen met Pieter op de Cobb: we smullen ervan!Bbq op de steiger

1. Dirk de Koning:
    27 september 2023
    Prachtig mooi verhaal, heerlijke dag en fantastisch gezelschap! Genieten met en van elkaar!
  2. Marijke:
    28 september 2023
    Wat een genieten en heerlijkheden!.. ben benieuwd wie de akoestiek van het kerkje heeft uitgeprobeerd..
    liefs voor allemaal!