Van Otranto naar Brindisi

2 november 2023 - Brindisi, Italië

Op woensdag 1 november is het Allerheiligen en dat is hier in Puglia een feestdag waarop allerlei instanties en winkels dicht zijn. Wij hebben via Komoot een mooie kustwandeling gedownload en gaan ‘s ochtends 2 uur wandelen.

Wandeling langs kustpad

Het pad langs de kust is heel mooi -bij tijden ruig (we zijn blij met onze bergschoenen!)- maar het is prachtig weer en we genieten volop.

Uitzicht over Adriatische zee
Waar we niet op gerekend hadden is dat we onderweg een cafeetje tegen zouden komen: echt een meevaller dat we ergens een cappuccino (en voor Pieter een pasticciotto daarbij) kunnen krijgen! Met een geweldig uitzicht! Koffietentje aan zee
Als we terug zijn in de haven maken we los en ankeren we in de ruime baai van Otranto: er is vandaag heel weinig wind (en ook nog noord) dus varen heeft geen zin. Hieronder het uitzicht uit de kuip net na zonsondergang.Otranto bij zonsondergang
Op donderdag vertrekken we om 8:30 uur richting Brindisi. Er is niet veel wind (6-8 knopen) en soms ook nog noordelijk dus we motorsailen een paar uur (zeilen op met moter bij) tot de wind ‘s middags wat aantrekt en iets van richting verandert zodat we met voldoende snelheid kunnen zeilen, want we willen wel voor donker in Brindisi zijn. We leggen om 16:30 uur aan in Marina Approdo delle Indie in het centrum van Brindisi (43 mijl gevaren). Na zo’n dagje op het water gaat een pasta met verse krab er wel in!Pasta met krab

1. José en Gerrit:
    2 november 2023
    Het ziet er weer gezellig uit nog ff genieten van het weer daar hier is het vandaag storm en regen
  2. Dick:
    3 november 2023
    ...geen code zero, maar code oranje hier...
  3. Rob:
    3 november 2023
    Wat een heerlijke dag zo ! Behaaglijk weer, wandelschoenen uit de bakkist , lekkernijen voor de smulpaap, en dan nog zo’n oogstrelende pasta di mare op anker .
    Fijn dat je nu op jullie winterbestemming zijn .
    Groet en liefs
    Carla en Rob