Van Sant’Agata naar Tindari

22 september 2023 - Tindari, Italië

Gisterenavond zagen we al dat er een bosbrand was in de bergen tegenover onze ankerbaai. Vandaag brandt het nog steeds, je ziet rookpluimen uit de beboste bergen komen.

Bosbrand in de bergen
Er wordt een blusvliegtuig ingezet dat herhaaldelijk op zee landt om water te laden. Dan verschijnt er een blushelikopter: het is een spectaculair gezicht als hij laag over zee vlak langs ons vliegt om water te laden. BlushelikopterHet laden gaat via een slurf die hij in het water laat zakken tijdens de vlucht. Blushelikopter ‘tankt’ water
Onderweg naar Tindari (23 mijl) zien we nog een bosbrand en ook bij Tindari brandt het in de bergen en is er een blushelikopter aan het werk. We ankeren in de baai naast het natuurgebied van Tindari en gaan meteen zwemmen. Het is vandaag 36 graden! We varen met de rub naar het strand iets verderop maar we zien geen gezellig tentje. Dus we borrelen en eten aan boord met uitzicht op het heiligdom van de zwarte Madonna van Tindari (een bedevaartsoord boven op een berg).

1. Dick:
    23 september 2023
    Sneu en pectaculair! Sykorski transportheli. Hier is intussen echt de herfst ingetreden, richting boot winterklaar maken...