Van Santa Eulalia naar Cala Porroig

11 mei 2023 - Cas Català, Spanje

Op donderdag zeilen we naar Cala Corroig, een baai in het zuidwesten van Ibiza (18 mijl). Als we wakker worden is het bewolkt en er is zelfs een kort regenbuitje. We vertrekken om 11:30 uur en kunnen lekker zeilen bij een NO wind kracht 3. Als we de zuidpunt van Ibiza ronden, varen we vlak langs Formentera, een ander Balearen-eiland.

Rond zuidpunt Ibiza bij Formentera
We passeren zeker 8 ferries van en naar Formentera, blijkbaar een populaire bestemming. Na de punt zien we dolfijnen, de eerste tijdens deze tocht. Als we bij Cala Porroig aankomen klaart het op en vinden we een mooi plekje. Ankeren in Cala Corroig
Er ligt een tiental schepen in de ruime baai waaronder nog 2 Hanses. Op de bergtoppen staan luxe witte villa’s, heel fraai.Lunch in Cala Corroig
Na de lunch en siësta gaat Pieter nog even zwemmen. De wind is nog verder gaan liggen en het is heerlijk rustig.

Pieter zwemt rond de boot

We eten spaghetti Bolognese aan boord.