Van Messina via Taormina naar Catania

5 oktober 2023 - Catania, Italië

Op woensdag 4 oktober stappen Rob en Carla op de bus naar het vliegveld van Catania en wij zeilen naar de baai van Taormina (25 mijl), waar we ankeren. Het is heerlijk weer en de wind is gunstig (15-20 knopen). In deze baai is onlangs een zeiljacht gezonken, het topje van de mast steekt nog boven water (‘s nachts brandt er een flikkerlichtje). Gelukkig werden we ervoor gewaarschuwd via Navily (met vermelding van de coördinaten).

Baai van Toarmina

De volgende ochtend zwemmen we voor het ontbijt en vertrekken daarna richting Riposto. Als blijkt dat er toch genoeg wind staat om te zeilen verzetten we de bakens en gaan naar Catania (25 mijl). We leggen aan in de jachthaven Circolo Nautico, gelegen achterin de grote commerciële haven. Zo te zien zijn wij hier de enige passant.

Uitzicht vanaf de boot over haven Catania

1. José en Gerrit:
    5 oktober 2023
    Jullie genieten er goed van als we jullie verhalen lezen hier alles goed Gerrit en jose
  2. Linda:
    6 oktober 2023
    Wat een mooie etappe!

Mochten jullie nog terug willen naar Taormina om het Griekse theater uit de 3e eeuw te zien , doe dat vooral vanaf een beeldschoon terras van het hotel: belmond-grand-hotel-timeo. het hotel waar 150 jaar geleden degenen die de grand tour mochten doen al kwamen