Van Isola Piana naar Santa Teresa Gallura

16 juni 2023 - Santa Teresa Gallura, Italië

Op woensdag is het de hele dag bewolkt, af en toe een buitje (onweer -gelukkig- in de verte) en vrijwel geen wind. Dat was al voorspeld, dus we blijven liggen.

Bewolkte dag bij Isola Piana
Als het droog is gaan we met de rubberboot naar de kant om koffie te drinken bij een van de beachclubs langs het strand. Uitzicht op baai bij wandeling
De strandwacht heeft het niet druk, er is slechts een enkeling op een gehuurd bedje. Voor de strandwachten hier geen kekke snelle rubberboot, maar een gammele plastic roeiboot….

Roeiboot van strandwacht

Op donderdag is het mooi weer en er staat een voor ons gunstige wind (we willen naar Santa Teresa). In eerste instantie varen we met rif 1 aan de wind, maar na een paar uurtjes draait de wind en neemt wat af zodat we de code zero kunnen uitrollen. Als we de Golfo Dell Asinara zijn overgestoken komen we in de Bonifacio Strait bij de boei die de invaartroute naar Santa Teresa di Gallura aangeeft (we hebben dan 48 mijl gevaren).

Boei bij invaart Santa Teresa

We leggen aan in de marina en hebben vanuit de kuip mooi zicht op de invaart en het ferryhaventje (er is een ferrydienst naar Bonifacio op Corsica).

Uitzicht uit kuip Santa TeresaGoodwin in Marina Santa Teresa
‘s Avonds lopen we naar het hoger gelegen dorpje (ca 20 minuten lopen) en eten daar bij het door de havenreceptioniste aanbevolen restaurantje. Een goede tip!Heerlijke visschotel
Na het eten lopen we een rondje door het drukke toeristenplaatsje: veel winkeltjes, volle terrasjes en live music op het dorpsplein. Gezellig! Zonsondergang Santa Teresa

1. Anneke Meijer:
    16 juni 2023
    Pieter en Brigitte.
    Wij genieten elke keer van jullie verhalen. Het is weer een mooie reis.
    Liefs. Pieter & Anneke
  2. Willem Huisman:
    16 juni 2023
    Ahoy sailors mooi gebied zijn jullie in gevaren. Bewaar er goede zeil herinneringen aan. Mooie baaien aan de oostkust. Verl plezier.
    Zojuist geankerd in het jullie bekende Cedeira. Grt Willem