Van Cala del Bolle naar Isola Piana

13 juni 2023 - Stintino, Italië

Op dinsdag varen we naar een ankerplek in de Passagio della Pelosa, bij Isola Piana (28 mijl), bij de noordwestelijke punt van Sardinië. Het is heerlijk weer en we kunnen lekker zeilen met de code zero. De noordelijke westkust van het eiland is heel bergachtig met veel rotsen (met grotten) en er is vrijwel geen bebouwing.

Rotskust onderweg
Het water is diep, ook vlak langs de kust meer dan 50 meter, toch moeten we oppassen voor vissersboeien. We zetten de radar aan (plus alarm) en worden gewaarschuwd bij elke boei (maar ook bij elke meeuw!).

Isola Piana mat daarachter Isola del Asinara
‘s Middags komen we aan bij de Passagio della Pelosa, het is even uitkijken bij de nauwe vrij ondiepe doorgang tussen twee torens. Na deze doorgang ligt een prachtige baai met azuurblauw water (ca 3-4 meter diep) voor ons.Azuurblauwe ankerbaai bij Isola Piana
Het is hier prima ankeren, de bodem bestaat uit mooi geel zand en er zijn geen stenen en er is ook geen Posidonia. Als we rond de boot zwemmen (dagelijks tien rondjes als we voor anker liggen) merken we dat wind en een beetje stroming het naar de punt van de boot zwemmen heel wat zwaarder maakt dan de andere kant op: een goede workout!

1. Hannelore:
    14 juni 2023