Van Golfo Pervero naar Marina Puntaldia

23 juni 2023 - San Teodoro, Italië

Vannacht hadden we stevige wind, N4-5 met vlagen 6. Dat was voorspeld en we hadden onze ankerbaai daarop uitgezocht. Het anker heeft gelukkig goed gehouden en we hebben goed geslapen. Vandaag zeilen we 28 mijl zuidelijker langs de oostkust van Sardinië, naar Marina Puntaldia. We starten met rif 2 want het waait nog flink als we vertrekken. De wind is vlagerig en valt af en toe terug (dan gaan we terug naar rif 1) en neemt dan bij een kaap weer flink toe (we zetten weer rif 2). Om 14:00 uur zijn we bij Puntaldia.

Jachthaven Puntaldia
We hadden niet al te veel verwachtingen van deze haven (op basis van de Navily-beoordelingen) en Pieter werd bij het invaren van de haven al belaagd door een steekvlieg (wordt je niet blij van), maar het valt echt 200% mee. De beschutte kleine haven is omringd door mooie smaakvolle appartementen, er zijn 3 restaurantjes en er is een (prima gesorteerd) supermarktje op 300 meter lopen. Bovendien is er er een heerlijk zwemstrandje vlak naast de haven. Strandje Puntaldia
Naast het zwemstrand ligt een hole van de nabijgelegen golfbaan. Morgen even checken of we daar terecht kunnen, golfen dichterbij de jachthaven maak je niet vaak mee!
Als we naar het havenkantoor lopen worden we enthousiast begroet door een dame van de duikschool. Zij ziet Pieters’ t-shirt uit Favignana (kochten we toen we daar met Frans&Marleen rond Sicilië zeilden) en komt zelf uit Sicilië. ‘Welkom op Sardinië’ wenst zij ons, heel hartelijk!

Jachthaven Puntaldia
Het is behoorlijk warm vandaag (we schatten meer dan 30 graden) dus we gaan rond 17 uur lekker zwemmen in zee. Heerlijk, het water is helder en fris!
We borrelen aan boord en lopen dan naar de restaurantjes bij de haven voor een antipasti misto en een pizza. Er is live music (zangeres en gitarist, denk Adèle), dat geeft een heerlijk sfeertje!

Live music Puntaldia