Catania

8 oktober 2023 - Catania, Italië

Op zaterdag gaat Pieter eerst om 9:00 uur naar de tandarts (vanwege een afgebroken vulling), de Italiaanse havenmeester regelde dit via een tandarts die lid is van de zeilclub: prima service! ‘s Middags gaan we 9 holes lopen bij  Il Picciolo Etna Golf, de dichtstbijzijnde golfbaan (een uurtje rijden met onze Opel Mokka).

Golfbaan
We rijden een stuk via de snelweg (tolweg €1,10!)  daarna via haarspeldbochten (veel wijngaarden!) het binnenland in en komen dan bij een prachtige groene golfbaan, met uitzicht op de Etna (in de verte). De baan is in topconditie. We hebben 9 holes geboekt (vanaf 15:30 uur) omdat het nog best warm is ( 25-30 graden) en 18 holes leek ons daarom wat veel. 9 holes blijkt precies goed, we drinken na het golfen nog wat op het terras en kunnen nog voor donker thuis zijn.
Op zondag rijden we naar het historische plaatsje Taormina. Er zijn heel veel toeristen en souvenirswinkeltjes in Taormina: het lijkt wel Volendam!  Het Romeinse amphitheater is prachtig en de 3D animatie (over hoe het er vroeger uit heeft gezien) is indrukwekkend. Amphitheater Taormina
Vanaf de bergen zien we de baai liggen waar we vorige week geankerd hebben.

Baai Taormina

Zondagavond gaan we eten in Catania-stad. Via The Fork vinden we een leuk terras op een plein (waar het geboortehuis van componist Bellini is).

Terras Catania

We eten er heerlijk zwaardvis (carpaccio en in de oven bereid) en kletsen gezellig met onze Poolse buren.

Terras Catania

1. José en Gerrit:
    9 oktober 2023
    Wat is het mooi daar waar jullie nu zijn geniet er van
  2. Hannelore:
    9 oktober 2023
    Ach hoe herkenbaar… Wij hadden een hotel naast het amphitheater en aten ook op het pleintje. Door de weeks is het rustiger en inderdaad in het weekend net Volendam. Maar ik vond het wel een heel mooi en romantisch stadje. Sweet memories!