Van Augusta via Catania naar Toarmina

16 oktober 2023 - Taormina, Italië

Op zaterdag 14 oktober zeilen we 23 mijl van Augusta naar Catania.

Etna in de verte
Als we de grote havenmonding invaren zien we de Etna in de verte boven de stad uittorenen. Op zondagochtend staan we vroeg op en na thee en vers fruit lopen we naar de Lidl (1,5 km), onderweg stoppen we bij een klein terrasje voor vers sap, cappuccino en een lekker croissantje. Als we op de terugweg naar de jachthaven zijn, krijgen we een appje van Joep (ons extra bemanningslid voor de komende periode) dat hij al geland is. Joep aan boord
Joep vindt zijn weg naar de haven en ‘s avonds gaan we gezellig eten in de stad. Op maandag varen we naar de baai van Taormina (25 mijl), er is niet veel wind maar gelukkig kunnen we ongeveer de helft zeilen. Onderweg zien we regelmatig vliegende vissen. Vliegende vis
We ankeren bij Taormina. Het is er niet druk, er liggen nog 2 boten voor anker en alle (dure) moorings zijn onbezet. We nemen een heerlijke duik in zee. Tegen 16:30 uur betrekt het en trekt (zoals voorspeld) een flinke onweersbui met wind en harde regen over. Veel swell! We zien watervallen van de rotsen onder Toarmina ontstaan. Rond 19 uur wordt het rustig. Morgen steken we over naar de laars van Italië.

1. Marijke:
    16 oktober 2023
    Wat heerlijk jullie ‘zeilbubble’ in het zuiden… !! Hier handschoenen opgeduikeld…x
  2. Desiree:
    17 oktober 2023