Van Addaya naar Mahon

7 juni 2023 - Mahón, Spanje

Op woensdag zeilen we van Addaya naar Mahon, de hoofdstad van Menorca (18 mijl).

Huizen bij Addaya

De wind is ZO 8-10 knopen, dus we kruisen met een snelheid van ca 4-5 knopen. Marijke stuurt.

Marijke aan het stuur
We varen het estuarium van Mahon binnen, volgens onze pilot de tweede grootste natuurlijke haven ter wereld (na Pearl Harbour)…… Langs de invaart staan mooi gerestaureerde vestingswerken. Ook varen we langs Islas del Rey, een klein eiland in de Ria met daarop een oud Engels hospitaal (de Engelsen hebben Menorca tientallen jaren in bezit gehad in de 18e eeuw).

Isla del Rey
We leggen aan bij de Club Maritimo de Mahon, vlakbij de historische binnenstad die bovenop de rotsenkust ligt, te bereiken door een trap te beklimmen. Je zou ook de lift kunnen nemen die daarvoor beschikbaar is (deden wij uiteraard niet).

Uitzicht over baai Mahon
We lopen door de mooie oude stad, langs het beeld met de paarden en bezoeken 2 kerken plus een terrasje. Tre CavalliSanta Maria de Mahon
We gaan eten bij Anna&Pepe (met dank aan The Fork). Restaurant Anna&Pepe
We ontmoeten het echtpaar dat dit restaurantje met enthousiasme samen runt in een klein oud straatje. Buiten eten bij Anna&Pepe
Alle gerechten zijn ‘to share’. We bestellen oa een van de dagschotels ‘ragout van inktvis en garnalen’ en als we onze waardering daarvoor uitspreken geeft Anna ons het recept (van haar moeder). Na het eten lopen we langs de boulevard met het beeld van een zeemeermin terug. Zeemeermin Mahon
Bij de club maritimo drinken we nog een afzakkertje en daarna gaan we terug naar de boot.

1. Frans en Marleen Pigeaud:
    8 juni 2023
    Mooie plek zo te zien! Hier is de mayonaise uitgevonden toch?
  2. Brigitte:
    8 juni 2023