Dagje Mahon

8 juni 2023 - Mahón, Spanje

Na de bonte avond gisteren (laatste avond van Marijke aan boord) gekenmerkt door veel wijn, starten we rustig op.

Wandeling naar historisch Mahon

We besluiten koffie te gaan drinken bij een bakker met terras. Brigitte zoekt op internet een (hopelijk leuk) adresje, maar Pieter kenschetst het gebied waardoor wij wandelen als ‘het Woensel van Mahon’ (zegt genoeg voor onze -al dan niet oud- intimi uit Eindhoven). Uiteindelijk lopen we door tot oud-Mahon waar we een prima terras vinden. Pieter gaat terug naar de boot en Marijke en Brigitte lopen een mooi winkelstraatje in met Jugendstil panden. Ze komen terecht bij een galerie die actief is in groene NFT’s. Dat wekt Marijke’s interesse en leidt tot een leuk gesprek met de galeriehouder. Tegen tweeën wordt Marijke bij de haven opgehaald door de taxi, zij vliegt terug naar NL. Wij gaan naar de Mercadona om in te slaan voor een aantal dagen, want zijn van plan om morgen de overtocht naar Sardinië (ca 200 mijl) te starten. We tanken water en maken alles alvast klaar voor vertrek. Het is warm, dus Pieter zoekt verkoeling op de steiger.

Pieter zoekt verkoeling op steiger

Een steiger verderop legt een heel groot jacht aan.

Superjacht in onze haven
We gaan weer naar de Club Maritimo voor een wijntje en een heerlijke tapasmaaltijd. Nog even genieten van het mooie uitzicht en Spaanse kaas, croquettas (met vis&garnalen!) en pinchos!

1. Marijke:
    8 juni 2023
    😂😂😂💃🏼
    Goed aangekomen in nl.!…ga jullie, maar vooral de boot en mijn ‘kamertje( kooitje😊)en hetversfruit bakje van Pieter in de ochtend en de in een handomdraai door Brigitte op tafel getoverde maaltijd in de avond,enorm missen!! Wat was het heerlijk! Dank!!
  2. Rob:
    9 juni 2023
    Oost west thuis ook superbest Marijke. Goede overtocht naar Sardinië , toch een pittig eindje varen met tweeën. Komen jullie aan in Alghero?