Van Portsmouth naar Cowes

18 mei 2022 - Cowes, Verenigd Koninkrijk

Als Brigitte ‘s ochtends gaat afrekenen bij de havenmeester, verbaast hij zich over de hoogte (of liever gezegd ‘laagte’) van de rekening. Hij is waarschijnlijk vooral megagrote schepen gewend! Brigitte rekent hardop uit het hoofd de meterprijs maal lengte van het schip uit (rekening klopt!) en hij kijkt of hij water ziet branden. Het rekenonderwijs in de UK is duidelijk ook niet top! Hij vraagt waar we heen gaan en bij het antwoord ‘Cowes’ verzucht hij dat hij dolgraag zou opstappen en meevaren.

We gaan shoppen in de mall naast de haven, die een outlet blijkt te zijn met allerlei mooie merken (waaronder voor zeilers Musto en Crew). Beladen met tassen komen we terug bij de boot.

Vertrek uit Portsmouth
Op bovenstaande foto zie je Pieter met op de achtergrond de Spinaker.

Goodwin onder zeil op de Solent

Op de Solent kruisen we de vaargeul voor grote schepen en er komt net een enorm schip voorbij, de ‘Grand Victory’ (een zgn ‘vehikel Cartier). We laten hem maar even voorgaan….

Grand Victory
We leggen aan in Cowes Yacht Haven, de gezellige jachthaven midden in Cowes. Zoals in alle havens die we tot nu toe bezochten, is het niet druk.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dirk:
    18 mei 2022
    Cowes heb mij. Indertijd modische wit groene zeilmaker gekocht!
  2. Dick:
    19 mei 2022
    Covers, the place tot be! ;-)