Wandelen op Wight

19 mei 2022 - Cowes, Verenigd Koninkrijk

Het is prachtig weer: we kopen een wandelkaart en besluiten vandaag te gaan wandelen ten oosten van Cowes. Eerst nemen we de pont (hier ‘floating bridge’ genoemd) om de rivier de Medina over te steken. Op de foto hieronder het uitzicht over de riviermonding vanaf de pont.

Zicht op de rivier de Medina vanaf de ‘floating bridge’

Vervolgens nemen we de bus naar Ryde, waar onze wandeling van ca 20 kilometer start. Hoewel deze over het zgn ‘coastal path’ leidt, lopen we voornamelijk door het binnenland. Dat komt omdat er op dit deel van het eiland geen echt pad langs de kust loopt, omdat er een aantal grote landgoederen met kasteelachtige huizen direct aan de zee grenzen. De wandeling  brengt ons langs Wootton Creek (een mooie kreek waar Pieter nog ingezeild is toen hij een aantal jaren geleden trainde voor zijn Yacht Master diploma), een oud klooster, over glooiende landerijen en door bossen. In de bossen zouden eekhoorns zitten, maar die hebben wij niet gezien.

Bordje tijdens wandeling over het Coastal Path
Bij het Benedictijner klooster, Quarr Abbey, gaan we lunchen. We zitten daar heerlijk in de zonnige kloostertuin: je zou er zo een aflevering van een Engelse detective kunnen opnemen!

Lunch in de tuin van Quarr Abbey

1. Dirk:
    19 mei 2022
    Prachtig wat een mooi weer, hier veel en harde regenbuien!
  2. Yvonne:
    19 mei 2022
    Wat een heerlijk weer!!
  3. José en Gerrit:
    22 mei 2022
    Het ziet er wel heel gezellig uit geniet er van