Met de pont naar Olhao

25 oktober 2022 - Olhão, Portugal

We gaan vandaag weer met onze rubberboot naar Culatra en willen van daar naar Farol wandelen, het meest westelijke plaatsje van het eiland. In het haventje zie je hoe de levensmiddelen hier aan land worden gebracht. Dat gaat via de pont en een klein elektrisch vracht/bestelwagentje, of via een stevige stalen boot die het strand op vaart en de lading aflevert bij een tractor met ‘laadschep’ die over de zandpaden op het eiland kan rijden.

Electrisch mini-vrachtwagentje

We nemen ons voor een pad te volgen langs de noordkant van het eiland en lopen eerst langs de oesterbedden.

Wad met oesterbanken
Dat pad loopt dood in het moeras en we moeten terug naar Culatra. Culatra
We lopen door het dorp naar de boardwalk richting duinen en strand.

Boardwalk door duingebied

Duinwandeling
Vervolgens lopen we ca 4 kilometer langs het strand naar de vuurtoren van Farol. We zien dat daar een pont klaar ligt, volgens de kaartverkoopster vertrekt hij over 3 kwartier naar Olhao (een aan de lagune gelegen plaatsje op het vasteland). We kopen een kaartje (a €2,20) en hebben nog net even tijd voor een kop koffie voor de boot vertrekt. Farol vanaf de pont gezien
In Olhao lunchen we met heerlijke diverse Portugese tapas op een terrasje en doen we boodschappen.Tapaslunch in OlhaoOm 15:00 uur nemen we de pont weer terug naar Culatra (hij vaart in een driehoek), waar onze rub ligt. Een mooi tochtje! Op de pont van Farol naar Olhao

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hannelore:
    25 oktober 2022
    Wat een ervaring 👌zo leuk!
  2. Dick:
    26 oktober 2022
    Wat een fantastische omgeving! Nog bijzondere vogels gespot?
    Geniet ervan!
    Zelf ook goede ervaringen met Faro met zijn prachtige blauwe tegelplateaus.
  3. Desiree:
    26 oktober 2022