Weer terug naar Vilamoura

28 oktober 2022 - Vilamoura, Portugal

Op woensdag staan we om 8:00 uur op om met het tij mee de Laguna uit te varen.

Oesterbanken bij laagwater
Het is net laag water geweest en je ziet de oesterbanken boven water staan. We passeren de vuurtoren van Farol.Vuurtoren Farol
Het water is rustig zo rond dood tij. Er staat een lekker oostenwindje dus we kunnen zeilen! We moeten zelfs reven want de wind trekt flink aan. Voor de lunch zijn we terug in Vilamoura, waar we de boot deze winter zullen laten liggen. We gaan een paar dagen aan de S steiger liggen (onze vaste plaats is G53). Op donderdag fietst Pieter naar het vliegveld in Faro om onze huurauto op te halen. We rijden ermee naar Vila Sol Golf, om op de driving range wat te oefenen en een starttijd voor vrijdag af te spreken. De aardige receptionist geeft ons een goede deal (zonder enig probleem 40% korting of een vervroegd twilight arrangement, dat scheelt behoorlijk want golven is hier vrij prijzig), hij was vroeger visser maar werkt  liever op de golfbaan! Weer terug in de haven drinken we een borrel op het terras van de Brewery, daarna eten we een vispotje met verse kabeljauw en grote garnalen op de boot.

Drankje bij de schemering bij de Brewery

Op vrijdag gaan we golven, we hadden een vervroegd twilight arrangement (om 15 uur), maar als we om 14:30 uur aankomen rijden met onze buggy laat de caddy master ons meteen op de baan. Heerlijk!

Golfbaan Vila Sol

We mogen met z’n tweeën spelen en hebben niemand vlak voor of achter ons (tot ongeveer hole 14, dan worden onze voorgangers gehinderd door trage voorgangers). Om 18:15 uur hebben we 18 holes gelopen, het is nog net licht genoeg om de ballen goed te zien.

Golfbaan Vila Sol
We rijden terug naar Vilamoura en drinken daar wat bij (hoe toepasselijk!) de 19th Hole.Borrel bij ‘19th hole’
Geen zin meer om te koken dus omkleden en een hapje eten op een terrasje aan de haven. Lekker om ‘s avonds nog zo buiten te kunnen zitten.

1. Dick:
    28 oktober 2022
    Da's genieten daar bij Faro! Hier vandaag 25 graden in Limburg. Hoog energieverbruik door airco... ;-)
  2. Rob:
    31 oktober 2022
    Nog een een paar dagen jongens, dus geniet nog deze week van het mooie weer daar aan de zuidkust. Vast nog een keer golfen daar nu de Goodwin op zijn winterplek ligt. Succes met winter klaarmaken en kom goed thuis.