Regenachtig Vilamoura

21 oktober 2022 - Vilamoura, Portugal

We hebben vanaf woensdag een paar dagen regenachtig weer. Op zee waait het hard, en aan de westkust van Portugal zijn zelfs jachthavens gesloten vanwege storm en metershoge golven (zoals Marina Douro). Het is dan te gevaarlijk om in en uit te varen. Daar hebben wij hier in de jachthaven gelukkig geen last van, wij liggen goed beschut. We hebben de kuiptent opgezet en gaan tussen de buien door wandelen, fietsen, een boodschap doen en/of ergens koffiedrinken of eten. Vandaag zijn we langs een paar golfbanen in de buurt gefietst waar we willen gaan golven als het weer opknapt. We lunchen aan zee op een overdekt terras in Quarteira.

Lunch aan het strand in Quarteira
Onder de kuiptent zitten we lekker droog en zien we welke activiteiten er zijn op de steiger. Met onze Franse buren hebben we weinig contact (ze zijn wat mensenschuw), maar de rest (waaronder Frans&Femke van de Skellig die we eerder hebben ontmoet) maakt af en toe een praatje of zegevierde ieder geval gedag. Borrel in de kuiptent
Later op de avond kijken we nog een serie of film op Netflix.