Van Albufeira naar Vilamoura

18 oktober 2022 - Vilamoura, Portugal

Op maandag prachtig weer, we zeilen heel rustig naar Vilamoura (weinig wind, maar we hoeven ook maar 6 mijl af te leggen). Onderweg wordt er gezwommen door Pieter, als de boot (onder zeil) vrijwel stil ligt.

Pieter zwemt in zee
Wel een landvast achter de boot, want je weet maar nooit…. Om 13:00 uur ankeren we voor een strandje om te lunchen. Lunch op het water
In Vilamoura kunnen we meteen naar onze ‘winterligplaats’, we laten de boot hier 6 maanden liggen als we zelf naar huis gaan (begin november). Vilamoura heeft een luxe grote jachthaven met veel voorzieningen. Rondom zijn heel veel winkeltjes, terrassen en restaurants. Gelukkig liggen wij in een rustig stukje van de haven, anders kun je tot diep in de nacht behoorlijk last hebben van live music en dronken toeristen. Rob&Carla trakteren ons op een heerlijk etentje aan de haven. Etentje op terras aan de jachthaven
Op dinsdag komt Pedro van de jachtwerf stipt om 12:00 uur langs om afspraken te maken over winterbeurt, antifouling etc. Hij komt deskundig over en spreekt vloeiend Engels. Rob&Carla bestellen na de lunch een Ubertje (hun eerste keer!) om naar het vliegveld in Faro te gaan, zij vertrekken weer naar huis in Eindhoven.

1. Desiree:
    19 oktober 2022
    Wat een heerlijke foto's! beetje positief jaloers als ik je in de zee zie Pieter!
    geniet daar!