Van Lysted Haven naar Milford Haven

7 juni 2022 - Milford Haven, Verenigd Koninkrijk

We liggen op anker in de baai die Lysted Haven heet, en ‘s nachts om 2:00 uur is de boot verlicht, ruik je diesel en hoor je mannen praten. Brigitte wordt wakker en ziet dat het een vissersboot (met een sterke lamp) vlakbij is die fuiken ophaalt. Pieter slaapt er doorheen (normaliter is hij bij het minste geluidje wakker). Dinsdagochtend varen we richting Milford Haven. Als we onze ankerbaai uitkomen worden we opgeroepen door het Marinestation langs de kust. Er zijn schietoefeningen vandaag (met ‘missiles’) dus we krijgen allerlei instructies hoe we precies moeten varen om niet raak te worden geschoten door een raket…Uiteindelijk moeten we ongeveer 5 mijl omvaren voor we de toegangsbaai naar Milford Haven bereiken. Via een sluis komen we in Milford Marina, we hebben vandaag 27 mijl gevaren. Daar komen Marga en Dick aan boord, zij zijn naar Bristol gevlogen en via bus en trein gearriveerd. We zetten de tent over de kuip op (morgen veel regen en wind voorspeld) en borrelen en eten gezellig buiten.

Dick&Marga aan boord

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hannelore:
    7 juni 2022
    Wat leuk, ik heb goede herinneringen aan milford haven. Ik was er ooit met Paul ergens eind 70er jaren en het goot van de regen en het was laat en we konden de weg niet vinden. We vroegen aan een dametje de weg naar de camping en ze zei; “ Met dit weer! Kom meevhaar mijn kleine vissers huis, ik zet de ketel op en na een goede kop warme thee en een scone met jellie en een portie fish and chips slapen jullie in het bed van mijn dochter die inmiddels studeert. Zo lief… ik ben het nooit vergeten
  2. Linda:
    7 juni 2022
    wat een spannende belevenissen: vissersboten vlakbij je in de nacht met felle lamp en dan opeens vaar je bijna in het gebied van de schietoefeningen. Lekker relaxt HaHaHa

leuk om dit zo te volgen hoor.
  3. Margreet en Ruud:
    7 juni 2022
    Nou wat een avonturen daar! En jullie hadden vast en zeker een visje op jullie borden liggen vandaag?