Dagje Milford Haven

8 juni 2022 - Milford Haven, Verenigd Koninkrijk

Er is veel wind en regen voorspeld voor woensdag dus we blijven in Milford: de wind komt maar de regen gelukkig niet. Milford Haven is het grootste estuarium in Wales en een van de diepste natuurlijke havens ter wereld. Hubba, voorman van de Vikingen overwinterde er al in 854 met 23 schepen. De Nantucket Quakers maakten Milford Haven tot hun speerpunt van de walvisvaart. Toen had het plaatsje ook een grote vissersvloot. Dat is al lang historie en tegenwoordig zijn er olie- en gasterminals en raffinaderijen.
Pieter en Dick plakken vandaag de rubberboot opnieuw (de in Cardiff aangebrachte plakker kwam los) en lunchen in de pub vlakbij de haven.

Pieter plakt de rubberboot

Brigitte en Marga gaan een stuk van de coastal trail lopen.

Schoonzusjes klaar voor de coastal trail
Het is niet helemaal duidelijk waar de trail loopt, dus we vragen het aan voorbijkomende wandelaars (die het ook niet weten) en een paar locals. 2 enorm vriendelijke Engelse heren weten de weg en een biedt aan ons met zijn auto een stuk op weg te brengen. Hij ziet onze aarzeling (‘Gaan wij zomaar met een vreemde man mee?’) en zegt: ‘You’re absolutely safe with me’. Daarbij kijkt hij zo ontwapenend dat we bij hem instappen. De wandeling is heel mooi, met prachtig uitzicht over de kliffen en de zee.  Marga op de coastal trail in Wales
We eten lekker een ovenschotel vis buiten aan boord.

1. Klaske de Jonge:
    8 juni 2022
    Altijd spannend, met vreemde mannen mee :)