Van Cardiff naar Lysted Haven

6 juni 2022 - Tenby, Verenigd Koninkrijk

Op zondag 5 juni is het een bewolkte dag met aan het eind regen, we blijven in de haven. We lezen wat en repareren het (toch nog gevonden) lek in de rubberboot. Hij liep steeds langzaam leeg en we dachten al een nieuwe te moeten kopen, maar vonden uiteindelijk het lek. We willen op maandag vertrekken en een stuk westelijk varen, omdat er eind van de week slecht weer voorspeld wordt en we ruim op tijd voor de bruiloft van Stijn&Orla in Dublin willen zijn (18 juni). Golfbaan voor maandag dus afgezegd.
Maandag begint bewolkt maar het klaart op. Jammergenoeg weinig wind en ook nog uit de verkeerde richting.

Kust van Wales
De kust van Wales bestaat voornamelijk uit hoge kliffen, met hier en daar een vuurtoren of een dorpje (helaas meestal zonder jachthaven). We zijn vrijwel de hele dag alleen op het water. Heel af en toe zien we in de verte een zeilboot of een visser. De laatste etappe kunnen we zeilen. We ankeren na 68 mijl varen in een mooie baai die Lysted Haven heet. Heerlijk rustig!