Van Sant Antoni naar Cala Portinatx

8 mei 2023 - Sant Joan de Labritja, Spanje

Op zaterdag gaan we lunchen bij een restaurantje in Sant Antoni dat kookt volgens traditionele recepten van Ibiza, met verse ingrediënten van het eiland.

Es rebost de can prats
De eigenaars hebben het pand uit 1900 geërfd van hun grootouders en zijn er een kleinschalig restaurantje begonnen.

Echt Ibiza-eten!
We eten heerlijk en krijgen na de koffie nog een zelfgemaakt kruidenlikeurtje aangeboden, met anijs/venkel/rozemarijn etc. Heel apart!

Borrel met uitzicht op zee
Rond borreltijd lopen we naar de noordelijke boulevard (minder druk) en drinken daar een glaasje met mooi uitzicht!

Op maandag 8 mei varen we naar Cala Portinatx (17 mijl)  waar we ankeren.

Noordkust Ibiza

We varen langs de noordelijke kant van het eiland en zien prachtige beboste rotsen en mooie baaien. In onze baai (aanbevolen door Navily) is het even zoeken naar een plekje zonder zeegras, maar dat lukt. We gaan met de rubberboot naar de kant, er is een mooi aanlegsteigertje.

Rubberbootje aan de steiger

We wandelen wat door het piepkleine dorpje dat bestaat uit een paar hotels, appartementen, wat huisjes en villa’s, 3 (!) supermarktjes en veel kleinschalige horeca.

Cala Portinatx
De baai is mooi bebost en goed beschut.

Cala Portinatx

Het zeewater is kristalhelder en mooi blauw.

Borrel in cafeetje

De sfeer is heel relaxt en het geheel -met rustige niet te harde muziek- doet Caribisch aan. Heel anders dan in Sant Antoni, hier ook geen groepen (luidruchtige) Engelsen. Genieten!

Uitzicht uit de kuip
We eten (witte) asperges aan boord, ze komen uit Navarra, op Brabantse wijze klaargemaakt met gekookte ham/aardappelen/eieren, roomboter en nootmuskaat. Met een lekker glas Verdejo erbij!

Asperges uit Navarra

1. Dirk:
    Slechts 1 woord WOW!
  2. Marijke:
    8 mei 2023
    Noord Ibiza is echt anders… leuk dat jullie dat ook zo ervaren!!! Heerlijk!
  3. Yvonne:
    8 mei 2023
    Mijn zus en ik vonden het noorden ook zo prachtig groen!! Hele mooie foto’s 😀
  4. Hannelore:
    wat klinkt dat goed!
  5. Dick:
    Genieten!
  6. Rob:
    9 mei 2023
    Bofferds……. kleinschalige horeca, biertjes, wijntjes, kruidenbittertjes……….. gelukkig is er ook volop kristal helder water rondom Ibiza .
    Ik weet het …… de Spaanse richtlijn is veel soepeler 😎
  7. Marianne: