Van Port d’en Torrent naar Sant Antoni de Portmany

5 mei 2023 - Sant Antoni de Portmany, Spanje

We blijven nog een nachtje liggen in Port d’en Torrent. Eerst lagen we daar alleen, de volgende dag kwamen er 5 boten bij. Maar de baai is groot genoeg, we hebben er geen last van. Wat we al eerder wisten, is dat je niet mag ankeren in Posidonia (zeegras), op straffe van een boete. Dat zeegras is sterk beschermd, omdat er allerlei zeediertjes en vissen in leven. Er is een app waarin je kunt zien waar veel Posidonia is. In onze baai zien we de bodem (we ankeren op 6 meter diepte) en we hebben geankerd in zand. Als je zwemt zie je (vrij grote) vissen onder je wegschieten!
Op vrijdag 5 mei willen we naar de haven van Sant Antoni de Portmany (2 mijl verderop).

Onderweg naar Sant Antoni

Op Navily zien we dat je om 9 uur de haven moet bellen om een plaats te reserveren. We bellen en horen dat we voor 12:00 uur teruggebeld zullen worden of er plaats is. Als we om 13:00 uur nog niets hebben gehoord (Spaans kwartiertje?) bellen we maar eens zelf. Ja hoor, geen probleem, komt u maar! Het is een luxe ruime haven, met genoeg vrije plaatsen. We worden gastvrij ontvangen en krijgen zelfs een glaasje cava ter verwelkoming aangeboden!

Welkomstdrankje!

We liggen op een mooie plaats aan een brede steiger. Pieter klust nog wat aan de bijboot (wielen monteren).

Klussen op de steiger
We drinken een glaasje aan de boulevard en verwonderen ons over het publiek dat langsloopt. Groepjes opgedirkte Engelse meisjes, hippies en andere (rare) types. Op de achtergrond een discodreun….party eiland!
We eten lekker in de kuip: pasta met spinazie/groene asperges/gerookte zalm/garnalen met een glas witte wijn. Het leven is goed!

1. Rob:
    6 mei 2023
    Fraai, die nieuwe Dingy Pjotr, hangt ook lekker in de Davits.
  2. Dirk de Koning:
    8 mei 2023
    Het leven is zeker goed, heel erg goed! Geweldig genieten!
  3. Hannelore:
    9 mei 2023