Van Moraira naar Ibiza

3 mei 2023 - Sant Antoni de Portmany, Spanje

Vandaag (redelijk) goede wind voorspeld om naar Ibiza te zeilen: tot 12:00 uur weinig wind en daarna ZO 3-4. We vertrekken om 9:30 uur en starten op de moter. De zee is vrij hobbelig en al snel heel diep (840 meter!). Vanaf 12:00 uur kunnen we zeilen met de code zero. We zien Ibiza al liggen in de verte. We komen maar heel weinig zeilboten tegen, een enkele vissersboot en een ferry komt bij ons in de buurt. Zoals voorspeld neemt de wind in de loop van de dag toe naar 4. Dat schiet lekker op! Tegen 17 uur zijn we vlakbij het eiland. We varen tussen Isla Bosqua en Isla Conejera door, daar is het even maar 4 meter diep.

Rotspassage bij Ibiza
Het eiland ziet er heel groen uit: wat een verschil met de Costa Blanca (droge rotsen en bergen)! Na 56 mijl varen we de Baai van San Antonio in en gaan ankeren in het baaitje bij Port d’en Torrent. Cala Port d’en Torrent
We zijn de enige boot in deze baai, heerlijk rustig. Inmiddels komt er wat meer bewolking maar de temperatuur is nog heerlijk en we eten buiten vers gemaakte paella.Lekker voor anker
We genieten in de kuip nog van een mooie zonsondergang.Zonsondergang in de baai

1. Dick:
    Genieten!
  2. Hannelore:
    4 mei 2023
    Oh wat heerlijk! Veel plezier!
  3. Dirk de Koning:
    4 mei 2023
    In het hippe en trendy Ibiza! Op naar de Pacha, het nachtleven in....geweldig wat een prachtige foto's! Genieten!
  4. Fred:
    Prachtig zeilweertje!
    Was de hitte aan de Spaanse kusten te verdragen?
    We lezen hier dat dat fors is.
    Geniet ervan!