Van Rotterdam naar Cagliari

6 september 2023 - Cagliari, Italië

Op dinsdag 5 september vliegen we van Rotterdam via Barcelona naar Cagliari. Tom haalt ons met de auto op, hij heeft de afgelopen week met 2 jaarclubvrienden op de Goodwin bij Sardinië gezeild (zij vertrokken zaterdag) en heeft de afgelopen dagen gehiked in de bergen/bossen van Sardinië. Na aankomst op de boot drinken we gezellig een glaasje.

Borrel aan boord

We rijden met de huurauto naar de Carrefour om flink wat boodschappen te doen en eten ‘s avonds aan boord: vooraf grote garnalen in knoflook en daarna zeebaarsfilet met verse ravioli. Heerlijk! Op woensdag komt Francesco (onze lokale contactpersoon, die tijdens onze afwezigheid onze boot in de gaten hield en allerlei dingen voor ons regelde) koffiedrinken. Wij stuurden hem vanuit NL een grote Hollandse kaas (om hem te bedanken voor zijn goede zorgen), hij brengt voor ons nu een groot stuk gerookte gekruide pancetta mee van de familieboerderij.

Pancetta van Francesco’s familieboerderij
Francesco geeft ons wat tips voor een dagtochtje naar het wijngebied iets ten noorden van Cagliari en raadt ons een leuk lunchrestaurant aan. We rijden naar Serdiana voor een wijnproeverij bij het wijnhuis (‘cantina’) Argiolas.Wijnproeverij bij ArgiolasWijnhuis Argiolas
We worden hartelijk ontvangen en proeven een paar lekkere witte wijnen (Vermentino), een rosé en een rode wijn. We slaan een paar dozen wijn in en rijden dan naar Dolianova voor de lunch bij ‘Il Nostro Mondo’, in het centrum van het kleine plaatsje. De Limburgse dame die ons bedient is getrouwd met de Sardijnse eigenaar van het tentje, die zij 40 jaar geleden heeft leren kennen in Zwitserland. We eten het lekkere menu van de dag en drinken er een heerlijk plaatselijk flesje rosé bij. Genieten!
De mannen klussen nog wat aan de boot/bijboot en bezoeken de shipshop. ‘s Avonds koelt het lekker af en serveert Tom tapas in de kuip, we drinken er een Argiolas-wijn bij.

1. Dick:
    Goede reis!
  2. Gerrit:
    6 september 2023
    Wij zien dat jullie er veel van genieten en wensen jullie nogmaals een hele fijne vakantie
  3. Fred:
    6 september 2023
    Goede start van de volgende zeilreis. Veel plezier.
  4. Yvonne:
    7 september 2023
    Goed begin! Veel plezier!!
  5. Desiree:
    7 september 2023
    Geniet! kijk uit naar alle verhalen!
  6. Hannelore:
    8 september 2023
    gezellig!
  7. Marijke:
    11 september 2023
    Wat een heerlijk en gezellig begin van jullie tweede deel ! Ik lees verlekkerd en tikkeltje jaloers mee..want weet nu wat ik mis🤗 liefs en een goede reis!