Van Capo Poetto naar Cagliari

7 juli 2023 - Rotterdam, Nederland

Op zondagochtend 2 juli zeilen we op het fokje (want veel wind) de laatste 5 mijl naar Cagliari (de hoofdstad van Sardinië), waar we aanleggen in Marina di Sant Elmo.

Kanopolo in Cagliari
We lopen naar de stad (ca 1 km) en komen langs een kanopolo-wedstrijd: leuk! De mannen zitten in een kano en proberen een bal in het net te krijgen, het gaat er fanatiek aan toe, de meesten dragen gelukkig een helm.

Lunch Cagliari

We lunchen bij een leuk tentje in een klein straatje, overal zitten de terrasjes vol.

Stadswandeling Cagliari

Op maandag maken we een stadswandeling door de historische binnenstad die gelegen is op een heuvel en omringd is door stadswallen uit de 11e eeuw.

Stadswal Cagliari
Boven in de stad staat de Santa Maria kathedraal.

Kathedraal Santa Maria

Als we weer naar beneden lopen komen we langs een Romeins theater.

Romeins theater

Op dinsdag trakteren wij Francisco (een kennis van Patrick van t Hoff) op een etentje. Francisco is kapitein op een sleepboot in Cagliari, hij heeft voor ons de plaats in Sant Elmo geregeld (2 maanden). Hij haalt ons op met de auto en we rijden naar de baai waar we eerder voor anker lagen, hij weet daar een geweldig leuk restaurant waar we heerlijk vis eten (oa lokale zeepaling). Het is een gezellige avond. De volgende dag maken we nog wat schoon en Pieter zet de dektent om het teak etc te beschermen.

Goodwin in Marina di Sant Elmo

Om 18 uur vertrekt ons vliegtuig naar Amsterdam (een uurtje vertraging vanwege storm Poly). In september gaan we weer naar Sardinië!

1. Linda:
    8 juli 2023
    goede reis terug gewenst !!
    ik heb weer genoten van jullie jaloersmakende reis.
    Liefs
    Linda
  2. Dick:
    8 juli 2023
    Wat n mooi besluit van jullie reis.
    Tot spoedig ziens!
  3. Hannelore:
    9 juli 2023
    Wat een heerlijke verslagen! Welkom thuis!
  4. Fred:
    27 juli 2023
    Mooie reis en leuke reisverslagen. Goed plan om de reis op te knippen en later (in koelere periode) te vervolgen. Fijne nazomer alvast.