Mistral bij Capo Poetto

1 juli 2023 - Parco Naturale Molentargius Saline, Italië

Op donderdag zeilen we naar Capo Carbonara (12 mijl), waar we voor anker gaan.

Capo Carbonara

Op vrijdagochtend gaan we met de rubberboot naar de kant, we mogen van de strandwacht de boot niet op het strand parkeren maar wel vastleggen aan een van de zwemboeien (in kniediep water). Ook prima!

Capo Carbonara

We lopen (1 km) naar Marina de Villasimius, langs een lagune met flamingo’s.

Flamingo’sStrandopgang Capo CarbonaraIn de minisupermarket van de marina doen we wat boodschappen. Eenmaal terug aan de kust van onze baai lunchen we bij een strandtent. Lunch in strandtent

Op vrijdagmiddag  zeilen we naar de Poetto-baai (20 mijl) waar we voor anker gaan (vlakbij Porto Marina Piccola). Er wordt voor zaterdag veel wind voorspeld en deze baai biedt goede beschutting. Er is een groot levendig strand langs de baai en er zijn veel watersporters (surfers, kanoërs, zeilers). Vanuit onze kuip zitten we op de eerste rang!

Surfer
Op zaterdag is er zoals voorspeld veel wind (vlagen met 30 knopen, Francesco -die voor ons een zomerplaats in Cagliari heeft geregeld- spreekt van een mistral). Dat houdt een wedstrijdveld met jeugdige O’pen Skiffs niet tegen: we zien ze allemaal langs onze boot komen na hun finish. O’pen skiff vlakbij GoodwinO’pen skiffs
Morgen varen we naar Cagliari.

1. Dick:
    1 juli 2023
    Pizza carbonara? ;-). Flamingo's en zo'n zeilwedstrijdje voor je deur, wat leuk! Hier ook straffe wind, en rose flamingo's bij Battenoord.