Van Portimao naar Albufeira

16 oktober 2022 - Albufeira, Portugal

Op zaterdag zeilen we van Portimao naar Albufeira (15 mijl). We gaan niet hard want er is weinig wind, maar het is mooi weer, het uitzicht  op de kust is leuk en we hebben de tijd!

Zeilend langs de Algarve kust
Albufeira heeft een grote jachthaven met rondom gekleurde huizen, appartementen, een Iris pub met grote tv schermen (voor de voetbalwedstrijden) en terrassen met live muziek. Jachthaven Albufeira
Ook vertrekken er overdag continu boten met toeristen voor diverse tochtjes over zee en naar grotten en dolfijnen in de buurt. Heel levendig, maar gelukkig ‘s nachts rustig. Carla&Rob bij uitkijkpunt haven Albufeira
We blijven hier zondag liggen, een bewolkte dag. We wandelen van de haven naar het centrum van Albufeira (ca 2 km), daar vooral terrassen, eettenten en souvenirwinkels.AlbufeiraWe vinden een leuk terras aan het strand en eten daar een heerlijk vers gegrild visje. Strand Albufeira
Via het strand lopen we weer terug richting haven, via een lift kunnen we de klif op zodat we zelf niet omhoog hoeven te klimmen. Dergelijke liften zie je hier vaker (ook in Lissabon). We borrelen en eten buiten in de kuip.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. José en Gerrit:
    16 oktober 2022
    Fijn dat jullie het nog steeds naar de zin hebben in Portugal veel plezier nog en geniet ervan