Van Alvor naar Portimao

14 oktober 2022 - Portimão, Portugal

Het is weer heerlijk zonnig vandaag en Brigitte en Carla beginnen de dag met een duik in zee en zwemmen rond de boot. De vissen rond de boot schrikken ervan en zwemmen hard weg! Na het ontbijt halen we het anker op.

Waar ligt de ankerbal?
Er zit flink wat modder op het anker en op de ketting, maar dat spoelen we eraf.Anker ophalen Alvor
Met laagwater verlaten we de Ria de Alvor, de vaargeul is op de meeste plekken dieper dan 2,5 meter, maar op het ondiepste punt dat we tegenkomen 2 meter (onze boot is 1,80 dorp), dus oppassen! Waddengebied Ria de Alvor
We varen vandaag naar Portimao (6 mijl) en er is weinig wind. Maar we hebben tijd genoeg, dus we zeilen met een snelheid van 2,5 mijl rustig langs de kust. Eenmaal in Portomao lopen we naar het strand achter de marina om te lunchen in een beachclub. Beachclub No Solo Agua
Aan het eind van de middag lopen we van de jachthaven naar het oude centrum van Portimao (3,5 kilometer landinwaarts).Brigitte, Pieter en RobWe lopen eerst over de boardwalk langs het strand waar (wereld-?)kampioenschappen frisbee plaatsvinden. Teams van 6 enthousiaste jongelui spelen zeer fanatiek tegen elkaar op een strandveld. Het lijkt een beetje op een mix van rugby en beachvolleybal (maar dan met frisbee en zonder net) en er wordt uitzinnig gejuicht als er een punt gescoord wordt.Wereldkampioenschap frisbeeNa een vrij saaie lange wandeling bereiken we het centrum, waar weinig interessants te zien is, dus we nemen snel een taxi terug naar de marina. Daar borrelen en eten we heerlijk buiten in de kuip tot na 22 uur.

1. Dirk de Koning:
    15 oktober 2022
    Wat een feest, geweldige omgeving, geweldig gezelschap heel veel groeten!