Van Marina di Baunei naar Capo Carbonara

29 juni 2023 - Villasimius, Italië

Op woensdag 28 juni varen (deels moteren, deels zeilen) we naar Capo Ferrato (36 mijl), waar we ankeren in de mooie ruime baai met nog 3 zeilboten. Pieter hoort iets en vraagt of ik een nieuwe ringtone heb, maar het zijn de belletjes van een grote kudde geiten die op een weide langs de kust grazen! Grappig, maar daardoor hebben we wel meer vliegen (denken we), de horrengaasjes goed dicht dus! Het is erg warm (+30 graden) dus we zwemmen lekker in het heldere azuurblauwe water.
Op donderdag zeilen we naar Capo Carbonara bij de zuidoostkant van Sardinië (12 mijl), waar we ook weer ankeren.

Voor anker bij Capo Ferrato
We liggen hier prachtig met aan de ene kant uitzicht op zee met een eilandje met vuurtoren en aan de andere kant het strand met uitzicht op een lagune waar ook wel flamingo’s schijnen te zitten (maar die zien wij niet). Het waait te hard om met de rubberboot naar de kant te gaan voor een drankje, de wind zal na 20 uur gaan liggen en daarna naar west draaien. We horen wel zachtjes de (relaxte) loungemuziek van de strandtent.

1. Hannelore:
    heerlijk!
  2. Frans en Marleen Pigeaud:
    Mooie plek!
    Hier kun je goede campari spritz drinken bij die strandtent! De flamingo’s zijn er vlak achter bij een meertje.
    Aan de andere kant in de baai van Villasimius is ook mooi, als de wind niet westelijk is. Veel plezier daar!
  3. Linda:
    29 juni 2023
    Wat heerlijk ! Hoe gaat het met de Italiaanse taal? Due Vino lukt wel he?