Van Puntaldia naar Marina di Baunei

26 juni 2023 - Santa Maria Navarrese, Italië

Op zondag is er noordenwind voorspeld (tot ca 15-16 uur), dus ideaal om een flink stuk zuidelijk te varen. Tot 15 uur hebben we wind, daarna moteren we een uurtje en ineens steekt de wind weer op, zelfs tot 22-24 knopen NO. Ons plan B om ergens langs de kust te ankeren laten we varen en we bellen de eerstvolgende haven die gelukkig plaats heeft. We leggen uiteindelijk 54 mijl af naar Marina di Baunei, in Santa Maria Navarrese. Een haven met veel zeilboten en flink wat passanten, wij zijn (weer) de enige Nederlanders.

Marina di Baunei
De haven ligt heel beschut achter een grote dam, op maandag is het er flink heet: er staat geen zuchtje wind. Onze Canadese buren (leeftijdgenoten uit Quebec) vertellen dat ze hun boot in juli/augustus in Tunesië gaan leggen (ca 120 mijl vanuit zuid-Sardinië). Aangezien zij geen EU-ingezetenen zijn moeten zij hun boot na een aantal maanden buiten de EU brengen en zelf moeten ze naar huis om weer een nieuw visum aan te vragen. Wat een bureaucratie! Zij vinden het heerlijk op de Middellandse zee, het zeilseizoen is in Canada maar kort.
We lopen naar het dorp (ca 1 km) om koffie te drinken en de Coop te bezoeken. Het kleine Santa Maria heeft een prachtig uitgestrekt strand en heel wat kleine restaurantjes. Terrasje Santa Maria Navarrese

1. Marijke:
    26 juni 2023
    Klinkt heerlijk! Xx
  2. Frans en Marleen Pigeaud:
    27 juni 2023
    Klinkt bekend, mooie plek!
  3. Hannelore:
    29 juni 2023