Van Cies naar Baiona en daarna Vigo

11 september 2022 - Vigo, Spanje

Op zaterdag varen we van Cies naar Baiona. We bellen de Club Real, maar die is vol. We willen niet ankeren want we moeten nodig boodschappen doen. Dan maar de gewone jachthaven, die op Navily vrij matige recensies krijgt (maar wel de helft goedkoper is). Men spreekt daar alleen Spaans wat over de marifoon vrij onhandig is, maar we weten toch duidelijk te maken wat we willen en hoe lang de boot is, en het antwoord is ‘No problem’. Er is inderdaad plaats genoeg. De jachthaven is niet top (conditie steigers matig, kleine douche/toiletruimte), maar voldoet prima en ligt in het gezellige centrum.

Kasteel Baiona
Baiona is een mooi historisch plaatsje met een groot kasteel aan de kust. Baiona
We zien naast het kasteel een groot podium en vrezen al voor een luidruchtig fiesta tot 05:00 uur, maar gelukkig blijkt het een popconcert te zijn. Popconcert Baiona
We eten op de boot en drinken er een heerlijk lokaal wit wijntje bij. Heerlijk lokaal wijntje!
Na het eten lopen we naar het (gratis) popconcert. Andres Suarez lijkt ons een Spaanse Marco Borsato, helaas zingt hij alleen in het Spaans en herkennen wij geen enkel nummer. Na een half uurtje hebben we het wel gezien en gaan we terug naar de boot.

Baiona by night

De volgende dag (zondag 11 september) weer een stralende dag. We doen eerst een half uurtje pilates op de steiger. Dan gaan we vers brood halen (bakkers zijn hier open op zondag). We maken een praatje met de bemanning van de Skellig (rode Breehorn), zij hebben alles verkocht in NL en gaan 2 jaar varen.
In de beschutte haven lijkt het windstil, maar op zee hebben we 16-20 knopen wind zuidwest. Heerlijk zeilen, 10 mijl tot in Punto Lagoa. Van daar lopen we ca 3 km naar Vigo om langs de boulevard te eten.

Terrasje Vigo
Tegenover ons terrasje ligt de World Navigator, een mooi cruisejacht. Je kunt (voor 45k€ pp) op dit schip een cruise van 180 dagen om de wereld boeken. Och, wij varen liever zelf!Cruise schipWe hadden gepland een taxi terug te nemen naar de haven maar zijn toch terug gelopen. Lekker even bewegen!

1. Dick:
    12 september 2022
    Leuk, zo'n openluchtconcert.
    In het Westerpark trad het Concertgebouw op, maar dat viel een beetje in het water...;-)