Van Ria de Aldan naar Isla de Cies

9 september 2022 - Illas Cíes, Spanje

Vandaag stralend weer en we hebben een ankervergunning voor Isla de Cies, een onbewoond natuureiland voor de Ria de Vigo. De enige bewoners in de zomer zijn de 3 eilandwachters, in de winter is het eiland niet toegankelijk. We varen er op de moter heen (9 mijl) want er is heel weinig wind.

Isla de Cies
De ankerbaai is heel idyllisch, langs een prachtig wit strand liggen we met 10 boten (later 17). Verder zijn er dagjesmensen (tot 20:30 uur) die aan- en afgevoerd worden met kleine ferries en wat kampeerders. Camping Cies
We gaan met de rub naar het strand en wandelen naar de vuurtoren, die op het hoogste punt van het eiland ligt. Wandelpad naar vuurtoren Cies
Er is een prima wandelpad dat prachtig uitzicht biedt op de eilandkust, Ria de Vigo en de oceaan.Kust van CiesUitzicht op Isla Boceiro
Na ruim 10.000 stappen zwemt Pieter nog even voor de lunch. Volgens de Guardian zou dit het mooiste strand ter wereld zijn…..

Zwemmen bij Cies
We eten aan boord en genieten van de zonsondergang aan de ene kant en de volle maan aan de andere kant van de boot.

Zonsondergang CiesVolle maan Cies

1. Yvonne:
    10 september 2022
    Ziet er prachtig uit!! Vrienden van ons hebben daar een aantal weken ook gelegen, zij hebben nu de boot op de kant staan in Vigo.
  2. Joyce:
    Wat een prachtige dag!
  3. Hannelore:
    10 september 2022
    Jeeeee.. dat is een sprookje!
  4. Dick:
    11 september 2022