Van Portonovo naar Ria de Aldan

8 september 2022 - Donón, Spanje

Op woensdag zeilen we van Portonovo naar de (kleine) Ria de Aldan, 10 mijl varen. We ankeren vlakbij het strand in de zuidpunt van de Ria.

Goodwin voor anker in Ria de Aldan
Het is hier heerlijk rustig, helemaal geen golven en lekker beschut tegen de wind. We liggen hier met 5 zeilboten, waarvan 3 Nederlands. De andere 2 Nederlandse boten varen samen, 2 stelletjes (dertigers) waarvan 1 met een baby van 6 maanden. Ze komen even langsvaren met hun rubberbootjes om een praatje te maken. Ze zijn onderweg naar het zuiden en willen de oceaan over naar de Carieb. De mannen (‘het zijn echte jagers’ zegt een van de vrouwen lachend) gaan mosselen rapen voor het avondmaal. Later zien we ze zeker anderhalf uur mosselen schoonmaken in de rubberboot. Na een heerlijk rustige nacht (wel een buitje) gaan we het dorp verkennen. We roeien naar de kant (motertje wil niet starten) en leggen de boot bij een oud fabriekje met veel graffiti.Rubberboot aangelegd op oud fabrieksterrein
We lopen over een bospad richting dorp.Uitzicht op Ria vanuit het bos
Het dorp is heel rustig nu de vakantiehuizen/appartementen niet meer bewoond zijn. Het dorpskerkje is helaas gesloten, we horen het klokje wel steeds in de verte luiden als we op de boot zijn.

Kerkje van Aldan

Peter&Carien hebben ons een restaurantje aanbevolen (zij waren hier eerder deze week) en daar gaan we lunchen. We zitten er erg leuk onder de druivenranken met uitzicht op zee.

Lunch op terras in Aldan
We lopen op de terugweg een stukje over het strand. Pieter op het strand
Aan het eind van de middag verdwijnen de laatste wolken, wordt het behoorlijk warm en dus zwemmen we nog even. Mooie avond in Ria de Aldan

1. José en Gerrit:
    8 september 2022
    Wij zullen zeggen het ziet er gezellig uit geniet er van
  2. Desiree:
    9 september 2022
    Wat een heerlijk ritme in jullie dag, en een prachtige niet overbevolkte omgeving!