Van Cartagena naar Torrevieja

21 april 2023 - Torrevieja, Spanje

Op vrijdag 21 april zeilen we naar Torrevieja (40 mijl), nog steeds Costa Blanca. Als we vertrekken uit Cartagena nemen we een foto van de zeilcruiser die daar aangemeerd is.

Vertrek uit Cartagena
We kunnen heerlijk zeilen (wind ZW 3-5), voor de wind met uitgeboomd fok. In het begin varen we langs een kust met hoge rotsen, maar als de bergen en rotsen verdwijnen zien we eindeloze bebouwing langs de kust met veel flats. In Torrevieja leggen we aan bij de Real Club Nautico (de ‘Koninklijke’). We worden verwelkomd door 2 vriendelijke behulpzame marineros. Zij helpen ons met de lijnen die verbonden zijn met de boeien in de haven. We liggen met de achterkant van de boot naar de kade en gebruiken hier voor het eerst onze loopplank die we 2 jaar geleden kochten maar nooit eerder nodig hadden. Voldoet prima!

Nieuwe loopplank in gebruik

We bezoeken de shipshop in het stadje (voor een paar harpjes), de Chinese Bazar (voor een nieuwe waterslang), de telefoonwinkel (voor een lokale internetkaart) en drinken wat op het pleintje voor de kerk. De gepensioneerde Nederlander aan onze steiger (ligt hier al 3 jaar met zijn motorboot, huis in NL verkocht…) weet ons te vertellen dat Torrevieja meer dan 400 restaurantjes heeft. Morgen zullen we dat eens onderzoeken.

1. Dirk de Koning:
    21 april 2023
    Klinkt geweldig, genieten! 400 restaurants ….bijzonder! Prachtige stijlvolle loopplank!
  2. Dick:
    21 april 2023
    5 masten op die zeilkruiser!
    En inderdaad stijlvol en comfortabel, zo'n mooie loopplank!
  3. José en Gerrit:
    22 april 2023
    Het ziet er weer gezellig uit en ook weer leuke reis verhalen
  4. Fred:
    22 april 2023
    Weer lekker op reis. Ik wens jullie mooie dagen. Handige compacte passerella.
  5. Norbert van den Eijnden:
    Veel meer plezier daar