Torrevieja

22 april 2023 - Torrevieja, Spanje

Torrevieja is een badplaats met veel hoogbouw. Er wonen ca 90.000 mensen, waarvan ca 40% Engels en een klein percentage Scandinavisch. We liggen hier prima bij de Real Club, maar er is maar heel weinig activiteit in de haven. Wel zien we de Optimistenclub, de kids hebben vandaag les, en wordt er geroeid in lange smalle sloepen. Het seizoen is blijkbaar nog niet begonnen voor de zeiljachten, motorboten en vissersbootjes.

Goodwin in Torrevieja
In de voormiddag lopen we langs de mooie boulevard richting noorden. Onderweg worden er 3 pogingen gedaan om ons te bekeren, men doet z’n best het Christelijk geloof aan de man te brengen. We lunchen in een gezellig restaurant aan zee, lekker achter glas zodat we uit de wind zitten. ‘s Avonds is er een modeshow vlak voor ons havengebouw. De catwalk is gisteren al opgebouwd en volgens onze receptioniste begint het spektakel om 20 uur. Catwalk
Als wij om 20 uur aankomen zijn alle stoelen al bezet, er is zeker een paar duizend man op de show afgekomen. We wachten (op onze staanplaats) tot 20:30 uur en besluiten dan weg te gaan omdat er nog steeds niets te zien is. Tegen 21 uur begint het en gaan we weer kijken. Na een half uurtje hebben we het wel gezien, het niveau lijkt ons eindexamen MBO-3 modevakschool. Badmode!Veel publiek bij de modeshow

1. Dirk de Koning:
    23 april 2023
    Men doet z’n best het Christelijk geloof aan de man te brengen vond ook al dat je weinig interesse had in de processies in Cadiz....
  2. Hannelore:
    24 april 2023
    wat een grap die modeshow!