Van Benalmadena naar Cartagena

18 april 2023 - Cartagena, Spanje

Nu Dirk is vertrokken, zeilt Pieter alleen via Modril en Garrucha naar Cartagena. Het is nergens druk, er is plaats genoeg en het havenpersoneel is behulpzaam bij het aanleggen. Dat is wel prettig als je alleen vaart!
Op donderdag 13 april komt Pieter in Cartagena aan, vrijdag verkent hij de omgeving en zaterdag huurt hij een auto en gaat hij golfen. Er zijn heel wat banen in de buurt!
Cartagena ligt aan een natuurlijke beschutte baai tussen 2 schiereilanden in.

Cartagena
De haven wordt regelmatig aangedaan door cruiseschepen (150 per jaar), we zien ze vanuit de kuip liggen. Roeiers naast cruiseschip
Er wordt druk geroeid in sloepen (met vast bankje) en drakenboten langs onze boot, meestal door jongelui (Cartagena is een studentenstad). Op zondag haalt Pieter Brigitte op van het vliegveld in Alicante. We lopen de stad in en strijken neer op een gezellig terras (met heater! Het koelt toch wat af in de avond, overdag is het 22 graden). Terrasje in Cartagena
We bestellen de ‘aanbeveling van de chef’ en krijgen heerlijke echt Spaanse gerechten. Gevulde verse artisjokharten
Op maandag brengen we de huurauto terug en lopen we op de terugweg langs het Romeinse amfitheater.AmfitheaterVerder maken we een fietstochtje en doen we boodschappen. Op dinsdag maken we een stadswandeling. In het ommuurde historische centrum kun je resten vinden van Romeinse gebouwen (de Romeinen stichtten de stad voor onze jaartelling) en je ziet aan de mooie barokke en neoclassicistische gebouwen dat de stad in het verleden zeer welvarend is geweest. Stadscentrum Cartagena
We bezoeken het maritiem museum, waar de eerste Spaanse onderzeeër staat. Deze is in 1888 opgeleverd naar ontwerp van een Cartageense ingenieur. Onderzeeër in maritiem museum
We lopen langs El Zulo, een enorm beeld van een naakte man, in 2009 gemaakt door de Spaanse kunstenaar Victor Ochoa. El Zulo - beeld bij de haven
Het beeld is een monument voor alle slachtoffers van terrorisme. Via de gezellige winkelstraten in het centrum lopen we naar het hoog gelegen archeologisch Park Molinete. Molinete parkArcheologisch park Molinete
Vanaf de heuvel in het park heb je een mooi uitzicht over de stad en de heuvels in de omgeving. We lunchen met een menu del dia op een schaduwrijk terras op een plein met enorme bomen. Genieten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yvonne:
    18 april 2023
    Heel leuk jullie verslag weer te lezen! Wat is het plan verder?
  2. Gerrit:
    18 april 2023
    Wat leuk dat we jullie reis en verslag weer kunnen volgen
    Fijne zeilreis groetjes van Gerrit en José
  3. Margreet en Ruud:
    18 april 2023
    Ha het seizoen is weer geopend!! We lezen gezellig weer mee. Veel plezier daar!
  4. Klaske de Jonge:
    Wat een prachtige stad dat Cartagena! Geniet van jullie reis xxx Klaske
  5. Desiree:
    19 april 2023
    Wat een mooie foto's, prachtige plaats Cartagena. Leuk om jullie verhalen weer te lezen!