Zondag in Calpe

30 april 2023 - Calpe, Spanje

Vandaag lopen we de zuidelijke boulevard af, naar een restaurantje (met goede beoordeling) dat Brigitte op internet heeft gevonden. De appartementen in dit deel van de stad zijn duidelijk luxer dan die we gisteren zagen. Op het strand is het gezellig druk: op zondag gaan veel locals zwemmen en zonnebaden, ze nemen de familie en parasols, stoeltjes en koelboxen mee. We drinken koffie op een terrasje en krijgen er een klein advocaatje met slagroom bij!

Advocaatje bij de koffie!
Na een paar kilometer langs de zee lopen we landinwaarts (bergop) naar het kleine oude centrum met smalle straatjes en pleintjes waar we ons restaurantje vinden. Er is nog 1 tafeltje vrij, verder is alles gereserveerd of al bezet, dat is geluk hebben! Lunch in oude stad
We nemen het lunchmenu degustation en worden verrast met heerlijke Spaanse gerechtjes die heel leuk opgemaakt zijn.Verse visDe wijn is lekker en de bediening is top: wat wil een mens nog meer? Calpe binnenstadSpaanse vlag in straatje
Na de siësta gaan we naar het kiezelstrandje naast de haven om te zwemmen. Het frisse water (ca 17 graden) is kristalhelder. Er zijn niet veel zwemmers maar wel verschillende duikers (in duikpak met zuurstoffles), blijkbaar zijn er iets verderop bij de rotsen mooie vissen te zien.

1. Desiree:
    1 mei 2023
    Wat heerlijk het Spaanse leven!