Van Villajoyosa naar Calpe

29 april 2023 - Calpe, Spanje

Vandaag varen we naar Calpe (17 mijl). We vertrekken iets voor 11 uur, als ook de start is van de kayak wedstrijd. De kayaks liggen klaar op het strand.

100 kayaks op het strand
Er zijn begeleidingsbootjes (deels met politie aan boord) en ook een aantal ‘waterfietsen’. Waterfiets!
Wij hadden deze nog niet eerder gezien, ze starten onder water en komen dan omhoog. Grappig! 100 kayaks vlak na de start
In het begin ligt het wedstrijdveld dicht bij elkaar maar later verspreid het zich. Wij hebben aanvankelikk weinig wind en varen ca 6 knopen op de moter, de snelste kayaks varen ongeveer ook zo hard. Later komt er wat meer eind en hijsen wij de zeilen. De kayaks gaan naar Altea, wij zeilen Benidorm voorbij en gaan richting Calpe. Onderweg passeren we grote viskwekerijen, we zien ze overal langs de kust. Er worden zeebaarzen/dorades etc gekweekt.

Viskwekerij

Om 14 uur zijn we in Calpe waar we vriendelijk worden ontvangen door 2 marineros.

Berg vanuit de kuip
We liggen in bij de Real Club Nautico de Calpe, vlak naast een enorme rotsberg (Penon de Ifach). Heel apart! Penon de Ifach
We lopen langs de noordelijke boulevard (massatoerisme!) en doen boodschappen en gaan terug naar de boot, morgen gaan we de rest van het stadje verkennen.

1. Dick:
    30 april 2023