Van Favignana naar Trapani

14 september 2023 - Trapani, Italië

Er is heel weinig wind dus we zeilen in een heel rustig tempo 6 mijl naar Trapani.

Trapani

Dat rustige tempo komt goed uit, want Cristiano, de marinero van Marina Arturo Stabile, laat ons weten dat we welkom zijn vanaf 14:30, als zijn lunchpauze voorbij is! Hij appt ons een luchtfoto van het havengebied met rode pijlen erop zodat duidelijk is hoe we de Marina moeten aanvaren en een foto van onze ligplaats. Wat een innovatie: een appende havenmeester! We worden allerhartelijkst ontvangen en geholpen met aanleggen in de haven. Naast de haven is een mooi fruitstalletje waar we ook drinkwater kunnen kopen, handig zo dichtbij!

Borrel in centrum oude stad
Rond borreltijd lopen we naar de oude stad waar we in een klein straatje tegenover de kathedraal cocktails en Grillo drinken. Daarna eten we gezellig buiten op een terras. De volgende ochtend maken we een praatje met de buren: een jong Duits stel met een kindje dat een jaar op de Med zeilt. Vanwege de kleine (het ventje is regelmatig zeeziek) varen zij alleen nog wat zij noemen ‘champagnekoers’. Die houden we erin!

1. Linda:
    15 september 2023
    Na 10 dagen Algarve weer thuis en mijn emails checkend kan ik jullie trip weer volgen . Mooie reis weer. Ik geniet op afstand mee.
    liefs
    Linda