Naar Favignana-stad

13 september 2023 - Favignana, Italië

Op dinsdag is het weer een mooie zonnige dag zeilen we heerlijk rustig 6 mijl om het eiland heen naar het stadje Favignana, waar we ankeren in de havenkom. Brigitte en Dirk gaan met de rub  naar de kant om boodschappen te doen, er komt meteen een Italiaan naar ons toe om te wijzen waar we mogen liggen (niet aan een steiger maar op een strandje). Prima.

Rub op het strandje
Na lunch en siësta gaan we gedrieën het stadje verkennen en borrelen op een terrasje. Pleintje in Favignana
We zijn veel te vroeg om uit te gaan eten: alle tafeltjes zijn al keurig gedekt maar de keuken gaat pas na 20:30 uur open. Dan maar aan boord eten. Favignana
Vanuit de kuip hebben we goed zicht op de aanlegsteiger voor de ferries, het is er een drukke bedoening, ook met kleine bootjes die groepstochtjes langs de kust en (tufsteen-) grotten maken. Meerdere malen per kwartier komen en gaan er ferries van verschillende formaten. We verbazen ons over de grote hoeveelheden mensen die er naar het eiland komen: dit is een echte toeristische hotspot! Voornamelijk Italianen trouwens, je hoort weinig andere talen. Het stadje staat vol fietsen, de toeristen maken blijkbaar niet alleen boottochten hier maar ook fietstochten. Tonijnmuseum bij nacht
‘s Avonds is het tonijnmuseum prachtig aangelicht, wij liggen er vlakbij.

1. Desiree:
    14 september 2023
    ziet er mooi uit! genieten daar!
  2. Frans en Marleen Pigeaud:
    14 september 2023