Bezoek aan Alicante en weer golfen

27 april 2023 - Alicante, Spanje

Op donderdag 27 april vieren wij geen Koningsdag maar gaan we met de auto naar Alicante. We parkeren de auto vlakbij de jachthaven en nemen daar een kijkje.

Aan de kust in Alicante
Op een rotonde vlakbij de jachthaven staat een Ocean Race schip.

Oceaan Race schip

Alicante is een mooie gezellige stad, met heel veel toeristen. Ongetwijfeld komen er veel van het enorm grote cruiseschip dat in de haven afgemeerd ligt. We maken een stadswandeling langs alle historische hoogtepunten en lunchen op een terrasje langs het strand.

Miro park in Alicante
Na de lunch bellen we een golfbaan ten zuidwesten van Alicante en spreken een starttijd af. Alenda golfbaan is een prachtige baan, met mooie olijf-, pijn- en andere bomen. De baan ligt er goed bij. Het is er niet druk dus we kunnen lekker rustig spelen. Pieter slaat zelfs een birdie op een par 3 hole!

Pieter op Alenda Golfbaan
In de verte zie je het beeldmerk van Osbournes sherry: een grote zwarte stier.Op Alenda GolfbaanNa 4 uur zitten onze 18 holes erop en rijden we terug naar Campello waar we boodschappen doen. Tegen half 8 zijn we weer op de boot en maken we kennis met onze nieuwe Zwitserse buren.

1. Rob:
    28 april 2023
    Die golfclinics gaan zich terugbetalen Piet!
    Mooie dag daar in Allicante, Wouter B heeft daar lang in die haven gelegen.
  2. Fred:
    28 april 2023
    Mooie culturele en sportieve dag weer.
    Complimenten voor het petje van Pieter