Van Yarmouth naar Torquay

22 mei 2022 - Torquay, Verenigd Koninkrijk

We vertrekken zondagochtend 22 mei vroeg (5:30 uur), vanwege het tij. Daardoor hebben we in de Solent 3 knopen stroom mee, en ook nog lang daarna 2 tot 2,5 knoop. Helaas is er heel weinig wind, dus we varen weg op de moter.

De Needles vanaf zee
We passeren de Needles en komen vrij snel daarna in een mistbank met ca 100 meter zicht. Pieter zet de radar aan en die blijkt prima te werken. Na een uurtje zijn we uit de mistbanken.

In de baai voor Torquay

De laatste paar uren van onze tocht kunnen we alsnog zeilen met de code zero. Om 16:15 uur, na ca 85 mijl, zijn we in de haven en krijgen we een plekje in Torquay Marina. Er liggen veel grote (vooral motor-) boten, maar we zien heel weinig activiteiten. Later vertelt de havenmeester dat veel moterbooteigenaars minder varen vanwege de hoge brandstofprijzen. Een tochtje naar bv Salcomb voor een weekendje kost al snel £ 1000 aan brandstof!
We lopen Torquay in voor een boodschap (alleen de Poolse super is zondagavond nog open) en eten aan boord in de avondzon.

Torquay Marina

1. Hannelore:
    22 mei 2022
    Mooi om te lezen! Dank je wel xxx
  2. Adriaan Hagdorn:
    27 mei 2022
    Leuke walscheepsjournaalverslagen. Ik zal ze volgen en stiekem een beetje jaloers zijn. 😀 Heel veel plezier en hou steeds voldoende water onder de kiel!!
    Groet Adriaan