Van Newtown Creek naar Yarmouth

21 mei 2022 - Yarmouth, Verenigd Koninkrijk

Als we na het ontbijt de monding van de Newtown River uit varen, zwemt een zeehond ons tegemoet. Hij zwemt de kreek in, wij varen naar Yarmouth. Daar pakken we de open dubbeldekker naar Freshwater Bay, waar onze wandeling van vandaag begint: vanuit de Bay lopen we via het meest westelijke puntje van het eiland (de bij zeilers zeer bekende Needles zijn daar) terug naar Yarmouth (15 km).

Wandelkaart west Wight
We lopen langs het mooie coastal path dat ons vlak langs de krijtrotsen voert. Overal heb je een prachtig uitzicht over de Solent.

Koeien in de heuvels
We moeten flink stijgen en dalen, maar als de koeien het kunnen, kunnen wij het ook!

Uitzicht over de kliffen van WightDe Needles

Vlakbij de Needles lunchen we, en bij het strand van Freshwater haalt Pieter een ijsje.

IJsje in Freshwater
Als we tegen half 5 in de haven komen, is het er behoorlijk druk. De havenmeester had dat al voorspeld: het is weekend en mooi weer!