Van Sagres naar Lagos

8 oktober 2022 - Lagos, Portugal

Na een nachtje met best wat swell een rustig ontbijtje met de kranten, het is weer een zonnige warme dag!

Strand van Sagres zaterdagochtend
In onze ankerbaai liggen we met 3 schepen (‘s nachts is er nog een boot bijgekomen) waarvan 1 een hele aparte Chinees aandoende tweemaster (Engelse vlag). ‘Chinese boot’ in onze ankerbaai
Wat zijn er toch enorm veel verschillende soorten zeilboten! Als we de baai uitvaren zwemmen er 2 dolfijntjes met ons mee. Dolfijntjes bij de boot
Ze blijven ruim een half uur met ons meezwemmen en duikelen steeds vlak voor de punt van de boot langs. Voor Lagos passeren we een prachtige rotsachtige kust met veel grotten. Je ziet er veel toeristenbootjes die de grotten invaren en/of dolfijnen gaan spotten. Rotsenkust met grotten vlakbij Lagos
In Lagos hebben we een plaats gereserveerd, dat is ook wel nodig want het is er (ook in het naseizoen) druk. We lopen even naar de Hyper Pingo (Portugese supermarktketen) en drinken wat op een terrasje. Bang voor muggen eten we binnen…