Paar dagen Lagos

11 oktober 2022 - Lagos, Portugal

We blijven een paar dagen in Lagos, waar Rob&Carla Gruintjes dinsdag bij ons aan boord zullen komen. Op zondag maken we een wandeling langs de kliffenkust van Lagos. We halen een wandelkaart bij de VVV en lopen de stad uit. Bij het eerste terrasje onderweg drinken we koffie.

Baai bij Lagos
Je ziet overal boten met toeristen: grote catamarans voor een zeiltrip, snelle rubs, kano’s, vissersbootjes, boten met duikers etc.Wandelen langs de kliffenkust
Het kustpad van Lagos naar de vuurtoren bestaat deels uit zand, deels uit een boardwalk (van houten latten). Heerlijk om te wandelen en prachtig uitzicht. We lopen door de villawijk terug naar het stadje. De binnenstad wordt omgeven door een oude stadsmuur met stadspoorten, maar binnen de muren zijn er slechts een paar echt oude gebouwen. Dat is te wijten aan een grote aardbeving die in 1755 de stad grotendeels heeft verwoest. Vroeger leefde men hier van de (slaven-)handel, nu van het toerisme. Een van de stranden van Lagos
Op maandag komen de buren van de Faja Lobi (uit Middelharnis), Theo en Michelle, een borrel drinken. Zij hebben met hun aluminium schip jarenlang de wereld over gezeild en zijn vanwege Corona in 2021 in Lagos gestrand, waar ze nu met veel plezier voor het derde seizoen liggen. We kopen van Theo een tweede pinger (Theo moest ze per 5 kopen), want er wordt aangeraden er 2 te gebruiken. Dat zou de orca’s beter afschrikken. We denken de pingers de komende weken niet nodig te hebben, maar in het voorjaar mogelijk wel.

1. Dirk:
    11 oktober 2022