Van Plymouth naar Fowey

28 mei 2022 - Fowey, Verenigd Koninkrijk

In de stralende zon vertrekken we uit Plymouth. Bij het uitvaren liggen er 2 grote Engelse marineschepen voor anker vlakbij Plymouth Breakwater (een grote dam in Plymouth Sound). Plymouth is een grote marinehaven, in de wateren eromheen wordt ook veel geoefend met onderzeeërs (deze keer geen gezien).

Marineschepen bij Plymouth

We passeren het vuurtorentje en hijsen de zeilen.

Vuurtoren bij Plymouth
We zeilen vandaag naar Fowey (24 mijl). Er is vandaag aanmerkelijk meer activiteit op het water dan in de afgelopen tijd, maar het is dan ook weekend en mooi weer! Fowey heeft geen marina, je ligt daar aan een mooring. We besluiten de bijboot op te pompen, naar het plaatsje te varen en een wandeling te gaan maken langs de kust.

Goodwin aan mooring in Fowey
De bijboot doet prima dienst en al snel zijn we op de dinghy steiger.

Dingeypontoon in Fowey
Het dorpje is niet zo groot, maar heel schilderachtig. Daphne du Maurier heeft er gewoond, zij schreef het boek Birds (enge film van Hitchcock): een beeld op de kade herinnert ons eraan.

‘Birds’
We bezoeken het St Fimbarrus kerkje uit de 16e eeuw. Deze (ons voorheen onbekende) heilige was bisschop van Cork in de 7e eeuw en stopte in Fowey toen hij op pelgrimstocht was naar Rome.

St Fimbarrus Church

Als we terugkomen bij de Goodwin hangt Pieter de bijboot in de davits: dit is de eerste keer dat we daar gebruik van maken! Alles werkt zoals door Pieter uitgedacht.

Bijboot in de davits
Na deze drukke dag is het tijd voor een glaasje!

Borrel in avondzon

1. Joyce:
    29 mei 2022
    Nog steeds leuk om jullie te volgen op je reis!
  2. Yvonne:
    29 mei 2022
    Mooi dat het allemaal past met de Davids voor de rubberbootjes.
  3. José en Gerrit:
    Zo te zien genieten jullie er van Gerrit en José